Saturday 18 May 2013

KARPAL PUN NAK NEGARA REPUBLIK MACAM SINGAPURA???


Nah!!! Bukti apa lagi yang kita mahu bagi membuktikan bahawa puak - puak DAPigs yang Chauvinist ni memang berhajat nak mewujudkan Negara Republik seperti Singapura?

Bagi mereka yang masih lagi mahu mempertahankan perjuangan dan agenda DAPigs, sekali lagi SH ingatkan supaya diorang ni berambus dari Malaysia!!!

Nak pulak bagi orang Melayu yang terasa puak - puak DAPigs ni bagus sangat buat kerja. Pergi tanya orang Melayu di Singapura. Tengok diorang hidup macam mana.

Orang Melayu hanya setakat dapat duduk rumah kos rendah je tau. Waima diorang ada duit nak beli rumah mewah, Kerajaan takkan bagi. Itu ke yang diorang nak?

Gaji kecik, duduk pulak dikawasan yang sentiasa diawasi 24jam sehari. Ada peluang nak naik dalam kerjaya semua kena sekat. Itu ke yang orang Melayu nak?

DAPigs duduk dalam Negara ni pun buat mengabihkan masa je. Dah la tak de apa pun kemajuan yang diorang bawak. Kerja hari - hari mengkritik je.

Lepas tu nak bandingkan Malaysia ni dengan Singapura. Kot terasa kalau Singapura tu bagus sangat, pergi la pindah duduk kat sana. Jangan la dok buat semak kat dalam Malaysia ni!!!
Pengerusi DAP Karpal Singh dilaporkan Bernama hari ini menggesa pemansuhan Dewan Negara dan mengamalkan sistem satu dewan seperti negara republik.
“Tiada perlu Dewan Negara. Ia adalah perbelanjaan yang tidak perlu untuk ditanggung rakyat. Tidak ada gunanya. “Ia hanya menggalakkan orang yang telah ditolak oleh rakyat atau orang lain untuk dibawa ke Parlimen dari pintu belakang melalui Dewan Negara memandangkan dalam undang-undang Parlimen juga termasuk Dewan Negara,” katanya kepada pemberita.
Beliau berkata Parlimen yang merupakan dewan perundangan yang tunggal, seperti yang diamalkan di Singapura, merupakan yang paling sesuai demi kepentingan awam.
Karpal yang juga anggota Parlimen Bukit Gelugor berkata kemasukan beberapa personaliti dalam barisan Kabinet tidak sepatutnya dilakukan.
“Mana-mana ahli Kabinet yang dikatakan cukup berwibawa semestinya termasuk individu yang berintegriti dengan reputasi yang dipandang tinggi oleh masyarakat dan bahwa penilaian itu hanya boleh dibuat secara langsung melalui pilihan raya oleh rakyat dan bukan melalui pelantikan,” katanya.
Kenyataan Karpal senada dengan Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang dilaporkan roketkini dengan mendakwa mesyuarat kabinet yang dipengerusikan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak pada Jumaat sebagai tidak sah.

No comments:

Post a Comment