Saturday 18 May 2013

ANWAR DAN KIT SIANG BAKAL SAMAN TUNKU AZIZ!!!


Pelik tak? Tak de lansung ada orang dari kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu yang berani untuk ambik tindakan terhadap Tunku Aziz. Kenapa dan Mengapa?

Itu persoalannya. Apa yang didedahkan oleh Tunku Aziz sebenarnya cukup memberikan impak yang besar kepada Pakatan Pembangkang.

Ianya secara lansung mendakwa puak - puak Pakatan Haramjadah tu merancang untuk menghuru - harakan Negara. Pun masih tak de orang nak ambik tindakan?

Persoalannya, kenapa diorang tak nak ambik tindakan? Adakah diorang takut kalau diorang ambik tindakan, lebih banyak lagi rahsia mereka akan terdedah? 

Yang lebih menghairankan kita ialah kenapa tak de sorang pun dari kalangan 'Cerdik Pandai' DAPigs tu yang berani tampil untuk mempersoalkan perkara ini?

Kenapa tokoh - tokoh macam Tony Puaka, Terasa Cork mahupun Si Guan Eng tu sendiri tidak tampil untuk membidas kenyataan Tunku Aziz ni? Sudah tentu - tentu ada yang nak dirahsiakan dari rakyat. Kalau tidak, takkan diorang nak diamkan saja!!!

Pembangkang didakwa sudah lama merancang konspirasi menggulingkan kerajaan melalui demonstrasi jalanan dan rusuhan dengan nama Malaysia Spring sekiranya kalah dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.
Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata, seorang pemimpin tertinggi DAP pernah membayangkan demonstrasi melampau seperti Arab Spring itu bagi menjatuhkan kerajaan sedia ada.

Beliau mendakwa, Penasihat Seumur Hidup DAP, Dr. Chen Man Hin pernah menyatakan sokongan kepada Bersih 3.0 selain membayangkan demonstrasi itu sebagai permulaan kepada Malaysia Spring pada 26 April tahun lalu.

"Saya agak musykil, apakah yang dimaksudkan beliau dengan Malaysia Spring? Adakah beliau menyokong rusuhan dan keganasan seperti yang berlaku di negara-negara Arab? Adakah juga Bersih 3.0 hanyalah permulaan kejadian lebih buruk selepas ini?" katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar di Kelab Sri Damansara, di sini hari ini. Yang turut hadir, bekas Ketua Cawangan DAP Taman Sri Sungai Pelek, Tan Tuan Tat.

Menurut Tunku Abdul Aziz, demonstrasi jalanan dan perhimpunan haram setakat ini dirancang pemimpin politik tertentu sejak beberapa tahun lalu sekiranya tidak mendapat mandat menawan Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

No comments:

Post a Comment