Monday, 20 May 2013

AKHIRNYA, NURUL IZZAH TAMPIL MEMBEBASKAN 'KEKASIH GELAP'!!!

 
Pelbagai pihak dari pelbagai kaum dan keturunan berhimpun di depan Balai Polis Jinjang malam ini bagi membantah penahanan Adam Adli.

Mereka berkumpul secara aman sambil menyalakan lilin tanda sokongan moral untuk aktivis pelajar yang ditahan di Seksyen 4 Akta Hasutan dan Seksyen 124(b) Kanun Keseksaan itu.

Tidak kurang 2,500 rakyat dari pelbagai keturunan, tua dan muda serta lelaki dan wanita telah berkampung sebagai menunjukkan sokongan padu kepada beliau yang dikini sedang ditahan di lokap Balai Polis Jinjang setelah mendapat perintah reman selama 5 hari.

Kebanyakan mereka memakai baju hitam lambang sokongan kepada perjuangan Black 505 iaitu hari hitam pilihan raya Malaysia.

Antara yang kelihatan adalah Nurul Izzah, Datuk Ambiga Srevanasan serta kedua ibu bapa Adam Adli sendiri.

Penahanan Adam Adli Abdul Halim mengikut Seksyen 124(b) Kanun Keseksaan dan juga Seksyen 4 Akta Hasutan dikecam Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hasan sebelum ini.

Beliau menyifatkan tindakan menahan Adam sebagai lambang ketakutan pemerintah dan mempertikaikan apa salah Adam yang ingin menyuarakan keinginan rakyat Malaysia kepada pemerintah.

"Saya mewakili seluruh warga Dewan Pemuda PAS Malaysia, mendoakan agar Adam Adli tidak patah semangat mendepani ujian getir perjuangan ini.

"Serentak itu kami mengecam sekeras-kerasnya tindakan tidak bertamadun yang dilakukan oleh pihak berkuasa ke atas saudara Adam Adli," katanya pada satu kenyataan media. 

Ps: Dalam banyak - banyak cara untuk diorang buat, cara MURTAD tu jugak jadi pilihan ye? Bukannya diorang tak tau. Candle Vigil ni pendekatan agama Kristian.

Bukan ke umat Islam DILARANG untuk meniru atau mengikut - ikut pendekatan agama lain selain dari agama Islam sendiri? Bukan ke itu perbuatan SYIRIK?

Yang paling kita sedih, kenapa PAS sendiri tak buat Solat Hajat dan bermunajat kepada Allah S.W.T agar ditunjukkan Kebenaran? 

Ini tidak. Diorang setakat kecam macam tu je? Dan tambah memalukan ialah apabila diorang pulak sokong perbuatan Candle Vigil ni. Itu ke yang dikatakan sebagai perjuangan Islam?

MALANG NASIB ORANG PERCAYA CAKAP SI ANWAR NI YE!!!


SH kesian bebenor dengan orang yang mati - matian percaya pada Si Ketua Penipu tu. Sekarang baru la diorang sedar yang Si Ketua Penipu tu Kaki Kencing!!! Sepuluh dia cakap, sepuluh - sepuluh pun TAK BOLEH PERCAYA!!!
Mantan Wakil Presiden bagi Republik Indonesia (RI), Jusuf Kalla melahirkan rasa kecewanya apabila Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim enggan menerima kekalahannya di dalam pilihraya umum-ke13 yang lalu. 

Tambah mengecewakan Jusuf yang juga merupakan sahabat karib Ketua Umum PKR itu, bilamana Anwar enggan melakukan perdamaian dengan Barisan Nasional (BN) selaku parti yang mendapat majoriti dan mandat rakyat.

Perkara tersebut disuarakan oleh bekas Menteri Hukum dan Hak Asasi Manusia Indonesia, Hamid Awaluddin melalui kenyataan yang dikeluarkan pada Sabtu lalu melalui agensi berita Antaranews (RI).

"Ya Tentu saja pak Jusuf Kalla kecewa tapi saya berusaha untuk cuba agar suasana seperti biasa kembali," katanya.

Menurut Hamid lagi, sebagai sahabat karib Anwar sebelum ini pernah berjanji dengan Jusuf untuk menerima dan mengawal pakatan pembangkang sekiranya kalah di dalam pilihan raya umum nanti. 

“Tetapi, hingga kini, demo demi demo protes dilancarkan di berbagai tempat. Anwar bersama pengikutnya mengesyaki (kononnya) adanya kecurangan, sesuatu yang harus dibuktikan secara undang-undang. "Namun, Anwar belum bergerak menempuh jalur itu," tambahnya lagi.

Hamid turut menegaskan semenjak dari awal lagi Anwar telah menanam persepsi ke dalam minda masyarakat bahawa pakatan akan menang dalam pilihanraya ini. 

Malah pelbagai slogan diguna pakai seperti #inikalilah, #ubah, #selamatkanmalaysia dan banyak lagi, bagi menanam persepsi ke dalam minda masyarakat.

Selain dari itu, Anwar turut menggunakan pelbagai isu khususnya yang membabitkan SPR seperti pengundi hantu dan sebagainya. 

Doktrin yang dilaungkan saban hari itu, semenjak beberapa tahun yang lalu akhirnya telah berjaya diresapkan ke hati masyarakat khususnya anak-anak muda.

Maka tidak hairanlah, apabila Anwar tidak berjaya membentuk kerajaan, isu tersebut dibangkitkan bagi menarik sokongan dan simpati rakyat untuk menolak keputusan pilihan raya ini. 

Lihat sahaja gerakan yang cuba disuburkan oleh anak muda dokongan Anwar seperti Adam Adli yang akhirnya meminta rakyat agar turun ke jalanraya untuk satu tujuan iaitu, menumbangkan kerajaan yang dipilih rakyat.

Hampir saban malam, Anwar melakukan program jelajah ke setiap pelosok tanah air untuk meminta agar rakyat bangkit menumbangkan kerajaan. 

Antara ayat yang sering digunakan ialah menolak keputusan pilihan raya dan kemenangan yang telah dicuri oleh kerajaan BN/Umno.

Sedangkan secara rasionalnya, sekiranya benar kerajaan ingin melakukan penipuan, adalah mustahil pakatan berjaya membentuk kerajaan dengan majoriti 2 pertiga 3 di Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan. 

Dengan kekuatan negeri paling kaya di Malaysia, kekalahan BN/Umno di Selangor boleh di umpamakan menyerahkan gedung duit kepada pembangkang.

Kesimpulannya gerakan dan mobilisasi rakyat yang dilakukan oleh Anwar ini bukanlah berpaksikan kepada isu yang melibatkan SPR semata-mata, tetapi lebih merupakan gerakan untuk memenuhi impian dan harapan dirinya untuk bergelar Perdana Menteri.

APA??? 3 MAUT DI KILANG RADIASI??? BACA DULU!!!


Gempar beb!!! Hari ini diberitakan kononnya ada tragedi maut di kilang yang KONONnya memproses bahan Radiasi dekat Gebeng tu. Ketiga - tiganya disahkan mati.

Dari apa yang disampaikan, satu maut apabila tergelincir sewaktu sedang memanjat dinding lalu terjatuh ke tanah akibat kaki tersalah pijak.

Yang satu lagi maut apabila berada terlalu berada dekat dengan sumber elektrik bervoltan tinggi dan menyebabkan renjatan elektrik.

Tapi mangsa yang ketiga ini paling ngeri. Mangsa didapati maut apabila ditembak oleh pihak keselamatan kerana menceroboh pejabat tanpa kebenaran.

Dari siasatan lanjut, ketiga - tiganya maut tanpa melibatkan sebarang radiasi. Pakar radiologi mengesahkan perkara tersebut sebelum mangsa dikebumikan.

|

|

|

Salah satu mangsa yang ditemui. Ngeri beb...
Ketiga - tiga BANGKAI CICAK itu kemudiannya dicampak ke dalam sungai berhampiran. Puak - puak Himpunan Kahak Hijau yang diketuai oleh Wong Tak digesa untuk membuat demonstrasi jalanan bagi mengenang kematian ketiga - tiga ekor cicak itu!!!

Ps: Penyudahnya, jadi bahan lawak je la puak - puak Kahak Hijau ni. Dah la kalah dalam Injuksi, kalah pulak dalam PRU. Sekarang jangan pulak dia meroyan tak tentu arah!!! Hahaha...

KEADILAN DI ZAMAN ANWAR!!! NAUZUBILLAH...


Senario 1: Satu hari, seorang lelaki ditahan oleh beberapa orang pemuda yang memakai baju hitam sewaktu sedang memandu kereta untuk pulang ke rumah.

Salah seorang lelaki berbaju hitam itu berkata, "Encik ditahan kerana didakwa telah melakukan kesalahan merompak sebuah kedai serba guna."

Lelaki yang ditahan bertanya, "Apa buktinya saya merompak kedai berkenaan?" Lelaki berbaju hitam itu menjawab, "Bukti? Itu kemudian kami kumpul. Kita dakwa dulu."

Senario 2: Lelaki yang ditahan itu kemudiannya dibawa ke mahkamah untuk didakwa. Salah seorang lelaki berbaju hitam berkata, "Awak mengaku bersalah atau tidak?"

Lelaki yang ditahan jawab, "Tidak, saya tidak mengaku bersalah kerana tidak ada bukti sahih untuk menuduh saya melakukan rompakan tersebut."

Kemudian lelaki berbaju hitam itu mengeluarkan sebuah pita rakaman yang diambil dari kedai serbaguna tersebut dan menunjukkannya kepada Hakim.

Lelaki berbaju hitam itu bertanya lagi, "Bukan ke itu awak didalam rakaman tersebut? Dari siasatan yang telah kami lakukan, individu didalam video ini adalah awak.

Dua pakar video kami telah mengesahkan bahawa 99.99% individu didalam video itu adalah awak. Adakah awak masih lagi mahu menafikannya?"

Lelaki yang ditahan itu kemudian menjawab, "Ya! Saya tetap menafikan perkara tersebut sebab video itu besi. Mana ianya boleh dijadikan sebagai bahan bukti.

"Lagi pun, individu yang ada didalam video tu rupa je macam saya, gaya pun macam saya. Tapi dia bukan saya!!!" tegas lelaki yang dituduh tadi.

Kesimpulannya, dua senario itu jelas menunjukkan KETIDAK-ADILAN dalam sistem yang diamalkan oleh Si Ketua Penipu yang sedang dijaja sekarang ini. Pun masih ada orang yang percaya? Adakah itu yang kita mahukan? Korang fikir la sendiri!!!

HATA WAHARI BERDEMO DEPAN PEJABAT DAPigs PULAK!!!


SH rasa, itu la yang selayaknya dibuat oleh Si Hata Wahari ni setelah dia dimalukan secara terang - terangan oleh puak - puak DAPigs tu hari ini.

Siapa yang tak malu beb. Dia pukul canang kat dalam laman sosial bukan main lagi. Gempak tak ingat dunia. Ingatkan ramai sangat la yang nak ikut dia berdemo.

Sekali, bila kakitangan Utusan Malaysia tunggu depan pejabat, hanya dia sorang je yang datang untuk buat demo. Dah tak pasal - pasal je dia kena 'Boo...'.

Mana perginya geng - geng 'The Red Bean Army' DAPigs tu? Masing - masing tak berani nak tunjuk muka ke? Ke setakat berani jadi 'Keyboard Warrior' je?

Mungkin la diorang tak tunjuk muka sebab nama Mamat yang buat Gempak tu Hatta Wahari. Kalau nama dia Kit Sial ke, Tony Puaka ke, atau Terasa Cork, mungkin la diorang akan tunjuk muka!!! Jadi barua DAPigs je la standard Si Hata Wahari tu sebenarnya!!!
KUALA LUMPUR - Rancangan ahli DAP, Hata Wahari untuk mengadakan demonstrasi di hadapan ibu pejabat Utusan Melayu (M) Berhad di sini tidak mendapat sambutan apabila hanya dia bersendirian yang hadir petang ini. 
Walaupun telah digembar-gemburkan di laman-laman sosial sejak lebih seminggu lalu namun demonstrasi yang dirancang diadakan pukul 5 petang itu itu ternyata gagal mendapat sokongan. 
Malahan kira-kira 100 kakitangan Utusan yang menanti kehadiran para pendemonstrasi itu ternyata "kecewa" apabila hanya kelibat Hata yang juga bekas wartawan Utusan Malaysia yang telah dipecat itu sahaja yang hadir. 
Disambut dengan jeritan "Hidup Utusan!", "Hidup Melayu!" dan "pengkhianat" akhirnya ahli DAP itu meninggalkan kawasan ibu pejabat bekas majikannya itu kira-kira 10 minit kemudian. 
Sementara itu, beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang turut merancang mengadakan perhimpunan bagi menyokong akhbar tersebut di tempat dan waktu yang sama hari ini bagaimanapun akur dengan arahan pihak berkuasa yang melarang mereka berbuat demikian.

TANAH CAMERON HIGHLAND: MB PAHANG BAGI PENJELASAN!!!


Tahniah SH ucapkan kepada pihak Kerajaan Negeri Pahang kerana telah mengambil insiatif yang cukup efektif dalam menjelaskan isu pasal tanah di Cameron Highland ni.

Rupanya, pihak syarikat yang diberi tanggugjawab membangunkan kawasan tersebut sudah pun membuat bayaran pampasan tahunan kepada penduduk Orang Asli yang terlibat.

Katanya, bayaran yang telah dibuat mencecah RM 4,000 bagi setiap keluarga yang terlibat. Cukup lumayan beb. Tak la macam Ladang Rakyat di Kelantan.

Bukan sahaja tanah kena tarah, malah penduduk Orang Asli pun dipaksa pindah dari kawasan yang mereka diami selama hari ini. Nak harapkan pampasan? Jangan mimpi la!!!

Dah la tanah tu diberikan kepada syarikat dari luar Negara. Rakyat sendiri pulak yang dipinggirkan. Itu yang nak dikatakan sebagai Kerajaan yang menjaga Kebajikan Rakyat? Mimpi je la kalau dengan Rejim PAS Kelantan ni!!!
Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob pada Isnin menjelaskan penerokaan tanah seluas 24 hektar di Pos Terisu, Cameron Highlands adalah mengikut undang-undang.

Katanya perkara itu dilakukan selepas Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA)mengambil alih tanah berkenaan daripada Orang Asli di kawasan terbabit, untuk dimajukan sebagai tanah pertanian.

"Kalau ada pihak yang merasakan isu ini berkaitan dengan salah guna kuasa atau rasuah sila lapor kepada SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia)... biar mereka yang siasat dan jangan buat tuduhan semberono," katanya kepada pemberita selepas mengumumkan portfolio anggota majlis mesyuarat kerajaan negeridi sini.

Beliau diminta mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris pada Isnin yang mendakwa berlaku penerokaan tanah secara haram bagi tujuan pertanian di beberapa kawasan di Pos Terisu, Cameron Highlands.

Sebelum ini, Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar yang juga Anggota Parlimen Cameron Highlands, Datuk Seri G. Palanivel dilapor berkata kementeriannya akan menubuhkan pasukan khas dengan kerajaan negeri bagi menyiasat isu penerokaan hutan secara haram di negara ini.

Mengulas lanjut, Adnan berkata tindakan JAKOA menyerahkan tanah berkenaan kepada sebuah syarikat bertujuan memastikan pembangunan dijalankan secara teratur, selain mengelak penerokaan yang tidak tersusun oleh Orang Asli.

"Syarikat berkenaan juga telah membuat bayaran kepada 55 keluarga Orang Asli (yang tanahnya terlibat dalam penerokaan itu) setiap tahun bermula 2008," katanya.

Menurut Adnan, syarikat berkenaan membayar RM800 pada 2008; meningkat kepada RM1,800 pada 2009; RM 2,400 pada 2010 dan RM4,000 pada 2011.

HADI AWANG JANGAN JADI 'HANTU' DALAM PAS!!!



Pengistiharan beberapa orang pemimpin Pas yang berpengaruh bahawa Pas memisahkan diri dari konspirasi untuk menjatuhkan Kerajaan Persekutuan dengan kekerasan adalah satu tamparan paling hebat terhadap Anwar Ibrahim yang masih dalam kegilaan hendak menjadi Perdana Menteri.

Mahfuz Omar Naib Presiden Pas cuba melawan arus ini dengan mahu mengikuti langkah Anwar untuk mengadakan perhimpunan haram di negeri Kedah. Tetapi MB Kedah yang baru Mukhriz Mahathir telah menyekatnya.

Dengan tumbangnya Anwarinas  yang telah  membantu mengekalkan kedudukannya sebagai Presiden Pas, Haji Hadi yang juga menikam Nasaruddin dengan menyokong Mat Sabu untuk jawatan Timbalan Presiden, maka kedudukan Hadi  sekarang adalah goyah,ibarat telur dihujiung tanduk dan goyah menghadapi masa depan yang amat mencabar dari dalam parti. 

Besar kemungkinan beliau  tidak akan dapat mengekalkan kedudukannya sebagai Presiden pada mukmar Pas November ini.

Sebagai seorang pemimpin ulama yang mementingkan diri, Haji Hadi telah mengikut telunjuk Anwarinas sehingga sanggup membelotkan kepimpinan ulama yang ditajanya sendiri kepada kepimpinan pluralisme yang menghancurkan Pas sebagai parti Islam.

Perubahan ketara adalah kepada suara Pas terutama Harakah dan  Harakahdaily  yang dulunyta memperjuangan ketulinan  Islam tetapi  telah bertukar menjadi suara Anwar Ibrahim dengan dasarnya dikendalikan oleh ejen besar  Anwar. Datuk Kamaruddin Jaafar sebagai peneraju dasarnya.

Sekali  Kamaruddin Jaafar menulis sebuah rencana atas namanya sendiri tetapi kemudian memadamkan namanya untuk menyembunyikan tangan yang menajiskan Harakah.Saya sempat menyimpannya.

Bila tuntutan supaya Haji Hadi dipastikan menjadi Perdana Menteri timbul di kalangan penyokong ulama  dalam Muktamar Pas yang lalu, Harakahdaily segera menidakannya dengan bijak dengan meletakan gambar  Haji Hadi sedang  menjala ikan dengan  mengatakan Haji Hadi lebih sedia kembali menjadi nelayan dan tidak berhasrat menjadi Perdana Menteri,

Kenyataan ini bukan dibuat oleh Haji Hadi tetapi Hakarahdaily yang dibawah cengkaman Kamaruddin Jaafar.

Tidak pernah ada seorang ulama Pas yang sanggup menerima penghinaan kepada taraf yang serendah ini kecuali Hadi yang mencatitkan sejarah hitam dan kotor bagi Pas demi untuk kepentingan dirinya.

Dia mendiamkan diri tanpa sepatah penapian sekalipun dihina bagitu rupa. Sebenarnya bukan beliau yang dihina tetapi seluruh kepimpinan  ulama Pas. Itulah sebenarnya pandangan Anwar Ibrahim dan Anwarinas terhadap ulama Pas.

Bagaimanapun keputusan Pilihanraya Umum ke 13 telah men ukarkan suasana politik dalam Pas.Pengunduran diri Menteri Besar Kelantan Tok Guru Nik Aziz menunjolkan kepimpinan baru Pas di Kelantan  yang dengan pantas  menunjukan kepimpinan yang berwibawa,tegas dan berdisplin.

Bahawa beliau tidak mempedulikan tunjuk perasaan Husam yang kecewa kerana tidak dilantik menjadi Exco Kelantan setelah kalah pilihanraya walaupun mengetahui bahawa Husam adalah anak mas Nik Aziz, dengan sekaligus membangunkan aura kepimpinan Datuk Ahmad Yakob sebagai Menteri Besar Kelantan.

Nik Aziz juga telah menunjukan kualiti kepimpinannya yang demokratik  iaitu seteah meletakan jawatannya beliau tidak mahu lagi campurtangan dalam pemerentahan negeri. Beliau tidak mempedulikan Husam tersungkur  atau beliau juga sebenarnya telah terlepas  beban menanggug karinah Husam sekian lama.

Semua yang berlaku sebenarnya menambahkan lagi malapetala yang menimpa Anwar Ibrahim yang sedang setengah gila gagal untuk menjadi Perdana Menteri.Masa depannya sudah tidak sama lama lagi sekalipun cuba ditutupnya dengan kekuatan demonstrasi haram sokongan orang Cina  disana sini.

Perasaan benci orang PAS selain dari gulongan Anwarinas terhadap Anwar  telah terdedah  sekarang. Penyokong Anwarinas dibandar bandar sebenarnya  kecil. Maka itu Pas terguling di Kedah dan Pas kembali memerentah di Kelantan setelah tidak membenarkan kedatangan Anwar.Kalau tidak dia boleh dakwa kerana pertulongannya. 

Terengganu bukanlah kubu Pas seperti di Kelantan. Penyokong penyokong Pas, ahli ahli Pas tidak seharusnya membiarkan orang Terengganu yang telah membawa bala bencana dan menghitamkan sejarah Pas  untuk terus menguasai kepimpinan Pas. 

Kembalikanlah kepimpinan Pas kepada mereka yang lebih berhak dan lebih bermoral dan bukannya mengekalkan dibawah kepimpinan ulama yang  bodoh sombong.

Cukuplah bagi Haji Hadi  menyesatkan Pas dan umat Islam sekian lama, menconteng dasar  negara  Islamisme dengan negara Pluralisme ,menukarkan  kempinan ulama yang diasaskannya sendiri kepada kepimpinan Anwarinas.

Biarlah Haji hadi kembali ke laut untuk menangkap ikan kerana itulah jawatan yang paling layak  baginnya menurut penilaian Parti Keadilan dan Anwar Ibrahim dan Anwarinas

Masih ada Gerai di Pasar Payang Kuala Terengganu yang kosong untuknya menjual hasel tangkapannya. - Zamkata


Ps: Hantu ni biasanya orang takut. Tapi, kalau setakat jadi mayat hidup yang dok ikut telunjuk orang lain, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

SI TIPAH KOYAK NI BUKAN PEMIMPIN PAKATAN KE???


Seorang sahabat SH bertanya : " Bro, Si Tipah Koyak ni bukan pemimpin Pakatan ke?" SH jawab, "Itu kena tanya kat Si Mat Muka Bulan tu la."

Sahabat SH jelaskan kenapa dia tanya soalan tu - "Tak de la. Bukan ke puak - puak Pakatan tu kata diorang tak de kaitan dengan Himpunan 'Malaysia Spring' sebelum ini.

"Tapi kenapa pulak bila Si Mahasewel tu kena tahan, puak - puak pemimpin Pakatan macam Si Tipah Koyak tu beria - ia sangat nak mempertahankan dia?"


Nah!!! Itu persoalan yang puak - puak Pakatan tu kena jelaskan kepada rakyat. Nak pulak dari kalangan PKR sendiri. Diorang kata diorang tak masuk campur.

Seperti mana yang kita tau, Si Mahasewel tu kena tahan ekoran hasutan yang dibuat sebelum ini tatkala dia menyertai sesi di sebuah dewan Cina.

Video mengenai perkara tersebut juga semakin popular didalam laman Youtube yang jelas menghasut rakyat untuk menentang keputusan Pilihan Raya Umum yang lalu.

Dari apa yang kita dengar, NGO yang turut disertai oleh Si Mahasewel ni merancang untuk buat rusuhan dan himpunan pada 26 Mei nanti.

Dan Si Mat Muka Bulan merangkap Setiausaha Agung PKR telah menafikan penglibatan mereka dalam rusuhan tersebut secara terang - terangan.

Sekarang, dia kena jelaskan. Adakah benar apa yang dia cakap atau ianya hanya satu lagi SANDIWARA Pakatan untuk mencuci tangan dari sebarang isu yang timbulkan kelak? Kalau Tak menipu rakyat sehari memang tak sah!!!

Sunday, 19 May 2013

KHALID GEREJA PULAK TENYEH TONY PUAKA!!!


Pas Selangor menyifatkan kenyataan yang dikeluarkan Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua sebagai salah faham berhubung isu senarai Exco yang diumumkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengikut nisbah 4-3-3.

Timbalan Pesuruhjaya III Pas Selangor, Khalid Abdul Samad berkata, dalam mesyuarat yang telah diadakan pada Khamis lalu Pakatan Rakyat (PR) Selangor telah membuat dua opsyen mengenai senarai nama Exco untuk dihantar kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Menurutnya, salah satu opsyen itu menyenaraikan lima Exco daripada calon Melayu dan lima daripada bukan Melayu.

Beliau turut menjelaskan opsyen menjadi pilihan baginda mungkin daripada enam calon Melayu dan empat calon bukan Melayu di mana Pas mendapat empat tempat di dalam Exco Selangor.

"Saya rasa Tony Pua lupa dengan keputusan yang kita buat dalam mesyuarat itu. Kita tidak mahu gaduh dengan perkara yang telah diputuskan oleh Sultan Selangor," katanya kepada Sinar Harian Online.

Kelmarin, Abdul Khalid mengumumkan bahawa Barisan Exco Selangor akan diwakili empat calon daripada Pas dan masing-masing tiga daripada PKR dan DAP.

Beliau turut memaklumkan akan mengguna pakai formula 3:3:4 (PKR: DAP: Pas) sekaligus mengesahkan cakap-cakap akan berlaku perubahan dalam agihan perwakilan dalam barisan exco berikutan penguasaan Pas serta DAP yang masing-masing dengan 15 kerusi di Dun berbanding 14 kerusi oleh PKR pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) 5 Mei lalu.
  
Sementara itu, Sinar Harian Online difahamkan, mesyuarat yang diadakan oleh PR negeri Selangor telah memutuskan dua plan atau opsyen untuk pelantikan barisan Exco negeri itu.

Antaranya lima calon Melayu dan lima calon bukan Melayu di mana tiga tempat calon Melayu adalah daripada Pas, dua tempat daripada calon Melayu PKR, empat tempat akan dimiliki oleh DAP bagi calon bukan Melayu dan satu tempat untuk PKR.

Manakala plan yang kedua nisbah calon Melayu, enam nisbah empat calon bukan Melayu, di mana empat tempat calon Melayu dimiliki oleh Pas, dua daripada PKR untuk tempat calon Melayu, tiga DAP untuk tempat calon bukan Melayu dan satu daripada PKR.

Sebelum ini, Pua yang dipetik dari portal The Malaysian Insider mendakwa, parti itu seharusnya mendapat empat kerusi Exco berbanding tiga yang diumumkan Abdul Khalid dan jawatan speker Dun.

Ps: Hehehe... seronok pulak tengok drama puak - puak Pakatan ni ek. Kata sePAKAT sangat. Tapi hakikatnya, masing - masing GILA KUASA Belaka!!!

KAN DAH CAKAP, KPN BUAT DAPigs PANAS PUNGGUNG!!!


SH dah cakap awal - awal lagi. Ketua Polis Negara yang baru ni mampu membuatkan puak - puak DAPigs tu panas punggung tak tentu arah beb.

Sekarang diorang nak tuduh pulak Tan Sri Khalid berat sebelah dan hanya menyiasat kenyataan berbaur hasutan dari kalangan Pakatan Haramjadah je.

Alo Kit Siang!!! Selama ni engkau dok sibuk bercerita pasal Undi Popular kan? Sekarang, siapa yang lebih Popular dalam agenda menabur fitnah dan menghasut rakyat?

Sampai tahap sanggup buat Himpunan Mega untuk memghasut rakyat agar terus membenci Kerajaan yang dipilih melalui sistem demokrasi Negara.

Setakat nak suruh Polis siasat pasal kenyataan Hakim Mahkamah yang hanya memperjuangkan hak bangsa dia sendiri apa gunanya?

Bukannya Hakim tu ajak orang ramai gempur puak - puak Cina DAPigs pun. Bukannya dia ajak rakyat menolak kewarganegaraan puak - puak DAPigs tu.

Lain la macam puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Diorang bukan sahaja telah menghasut rakyat agar menolak Kerajaan Bumiputera yang telah dibentuk baru - baru ni. 

Malah diorang juga turut menafikan hak rakyat lain yang telah mengundi Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum baru - baru ini. Sekarang, memang patut sangat KPN siasat dan tangkap pemimpin Pakatan tu dulu. Baru diorang sedar diri sikit!!!
GEORGE TOWN: Penasihat DAP, Lim Kit Siang menyelar Ketua Polis Negara yang baru, Tan Sri Khalid Abu Bakar kerana didakwa bersifat berat sebelah dalam menyiasat kenyataan berbaur hasutan.
Menurut beliau, walaupun banyak laporan polis dibuat, polis masih belum mengambil tindakan terhadap bekas Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd Noor Abdullah berhubung kenyataan yang didakwa bersifat perkauman itu.
"Namun Khalid mahu menyiasat pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat dengan mendakwa kami terlibat dalam konspirasi untuk mewujudkan huru-hara pada pilihan raya umum," kata Lim.
Ahli Parlimen Gelang Patah itu berkata demikian selepas melawat bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang menjalani pembedahan memotong kakinya berikutan komplikasi penyakit kencing manis di Hospital Pulau Pinang di sini, Ahad.

EXCO SELANGOR: DAPigs 'KAWTIM' DENGAN PKR 2 HARI JE!!!


Hebat tak hebat la DAPigs ni ye tak. Diorang yakin yang diorang mampu untuk ikat hidung parti - parti lain dalam Pakatan dengan begitu mudah.

Dan yang paling bodoh ialah parti Melayu seperti PKR dan PAS. Mudah - mudah je kena cucuk hidung diorang dan dijadikan keldai oleh DAPigs.

Bayangkan la. Punya yakin puak - puak DAPigs ni, diorang hanya memerlukan 2 hari sahaja untuk 'Kaw Tim' mengenai isu kerusi EXCO di Selangor.

Memang nampak sangat la yang puak - puak DAPigs ni sebenarnya hanya GILA KUASA dan suka mempergunakan orang lain demi untuk memenuhi kepentingan agenda Politik diorang. Bukannya diorang berjuang untuk rakyat!!!
KUALA LUMPUR: DAP yakin tiada isu besar dalam pembentukan Exco Selangor dan akan diselesaikan dengan baik dalam masa dua hari lagi.

Setiausaha Publisitinya, Tony Pua dalam kenyataannya berkata, pihaknya telah berjumpa dengan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mengenainya petang ini.

Dalam pertemuan itu beliau bersama dengan Teresa Kok (Pengerusi DAP Selangor) dan Teng Cham Khim (Timbalan Pengerusi DAP Selangor) telah berbincang mengenainya dengan Khalid.

"Kita telah mencapai kata sepakat ianya akan diselesaikan dengan baik dan tidak akan ada kenyataan sehinggalah Exco dibentuk," kata Tony.

Pagi tadi, Tony Pua dalam kenyataannya mempertikaikan perubahan keputusan yang telah dicapai sebelum ini.

Sebelum ini PAS diputuskan akan menentu Speaker dan akan mendapat tiga kerusi Exco manakala DAP akan mendapat 4 dan PKR 3.

Namun malam tadi Khalid dalam kenyataannya berkata, kouta Exco adalah PAS 4, DAP 3 dan PKR 3.

APA CITER? HUTAN CAMERON HIGHLAND TERUS DIGONDOL!!!


SH mintak pihak berkuasa pantau aktiviti ini. Penduduk di Cameron Highland perlu sekat dan bantah aktiviti yang diluar kawalan seperti ini.

Tambaha pulak, aktiviti seperti ini pasti didalangi oleh puak - puak yang tolak Barisan Nasional sebelum ni. Jadi, apa perlunya pihak Kerajaan bagi muka pada diorang? Heret dan seret je orang yang buat kerja haramjadah tu ke muka pengadilan!!!
CAMERON HIGHLANDS: Aktiviti pembersihan tanah mapan berterusan pada skala yang mengejutkan di sini, dengan kawasan hutan yang dianggarkan berkeluasan beberapa saiz padang bola sepak ditebang bagi memberi laluan kepada penukaran projek pertanian.
Sebahagian besar kerja-kerja pembersihan tanah itu berlaku jauh daripada pandangan awam.
Aktiviti pembersihan hutan yang berlaku berhampiran dengan Pos Terisu itu dianggarkan membabitkan sekurang-kurangnya empat bukit dan lembah.
Sesetengah daripadanya tidak lagi menyerupai bukit apabila puncaknya mula diratakan bagi memudahkan petani menanam sayur-sayuran.
Tinjauan The Star menunjukkan pekerja mengendalikan mesin pada hujung minggu walaupun tidakan itu adalah sesuatu yang dilarang.
Hakisan yang berlaku juga menjejaskan banyak sungai, dengan air yang mengalir perlahan akibat saluran tersumbat apabila kelodak masuk ke dalam sungai.
Proses penggondolan hutan itu juga dilakukan di kawasan yang mempunyai cerun yang sangat curam yang boleh mengakibatkan tanah runtuh sekiranya hujan.
Buktinya jalan yang menghala ke kawasan ini dipenuhi dengan lubang besar malah terdapat juga bahagian yang telahpun runtuh.
Presiden Persatuan Alam Sekitar Serantau Cameron Highlands, R. Ramakrishnan berkata, aktiviti pembersihan bukit di kawasan itu mula dilakukan dalam tempoh kurang daripada sebulan yang lalu yang menjangkau lebih 40 hektar.
Katanya, beliau telah membuat tinjauan beberapa kali ke kawasan itu dan mendapati aktivinya makin dipercepatkan semasa pilihan raya umum yang lalu.
"Kakitangan Pejabat Tanah dipinjamkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Ini menjadi penyebab pihak terbabit bebas melakukan apa sahaja yang mereka mahu, termasuk membawa masuk jentera berat yang dilarang," katanya, sambil menambah bahawa sebanyak tiga jengkaut dan 20 traktor dikesan berada di satu kawasan.

LAWAK 'MONDAY BLUES'!!!


Hehehe... SH cuma nak tambah sikit kenyataan yang MUNGKIN keluar dari mulut Si Ketua Penipu tu kalau ditanya oleh wartawan:
Jawapan 1 - Kematian nenek yang dilanggar beca adalah satu konspirasi jahat oleh UMNO. (Jawapan sama seperti diatas)
Jawapan 2 - Nenek mati akibat sandiwara UMNO untuk memburukkan imej dan membunuh karier Politik saya.
Jawapan 3 - UMNO bersekongkol dengan Israel untuk memburukkan saya. (Erk, tak de kaitan lansung!!!) 
Jawapan 4 - Nenek mati akibat dia tak popular. Kita sudah MENANG!!!
Jawapan 5 - Jangan ulang. U ulang, I saman U pulak!!!
Jawapan 6 - Bukan Nenek tu yang nak dilanggar, tapi saya. Maka sebab itu saya perlu lari ke Turki.
Hahaha!!!! Jangan marah beb. Senyum!!!

BILA DAH KALAH, TOK JAN JUGAK YANG DISALAHKAN!!!


Inilah jenis manusia dari kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah ni sebenarnya. Walau macam mana cara sekali pun, diorang tak mampu terima hakikat Kebenaran.

Yang pasti, rakyat Kedah muak dengan pertikaman dalaman yang ditonjolkan oleh sesetengah pemimpin PAS Negeri untuk merebut jawatan - jawatan tertentu.

Disebabkan wujudnya pemimpin seperti Phalrolrazi dan konco - konconya membuatkan ahli serta rakyat Kedah secara keseluruhan kecewa dengan PAS.

Selama ini mereka anggap PAS benar - benar mahu memperjuangkan Islam. Mereka anggap PAS benar - benar telus untuk menjaga Kebajikan Rakyat.

Namun, hakikatnya, PAS bukan lah seperti apa yang digembar gemburkan selama hari ini. PAS hanya mementingkan perjuangan yang bersifat peribadi.

Tapi, itulah masalahnya dengan puak - puak Pakatan ni. Seperti apa yang kita jelaskan sebelum ini, puak - puak Pakatan ini tidak mampu untuk terima Kebenaran. 

Malah, PAS sendiri masih lagi menolak ketentuan Allah S.W.T!!! Kelemahan diri sendiri mereka enggan akui. Tapi asyik nak menyalahkan orang lain atas kegagalan mereka sendiri!!!
Kemenangan Pakatan Kedah dalam PRU12 adalah mesej dan manifestasi kehendak majoriti rakyat yang mahukan perubahan setelah ditadbir lebih 50 tahun oleh Umno-BN.


Harapan ini nyata dipersia-siakan oleh kerajaan Datuk Seri Azizan Razak apabila sejak dari awal lagi beliau dikatakan menjadikan Tun Dr Mahathir Mohamad tokoh korporat yang dikaitkan dengan Umno sebagai mentor dan sumber rujukan dalam melaksanakan pentadbiran negeri.

Jawatan-jawatan penting dalam syarikat dan institusi berkaitan kerajaan negeri diberikan kepada mereka yang bukan sahaja tegar dengan Umno tetapi berusaha sepanjang masa mensabotaj kerajaan negeri sama ada secara langsung atau tak langsung.

Maka lahirlah isu-isu seperti kes pelantikan YDP Majlis Daerah Kubang Pasu, isu alam sekitar di Carok Genting Bunga dan Gunung Inas, isu bercambahnya pusat hiburan dan karaoke berlesen dan tanpa lesen, isu krisis kewangan, pentadbiran dan kebajikan pelajar serta kakitangan di KUIN.

Kesemua isu di atas tidak diatasi ataupun diselesaikan. Azizan cukup bangga dengan jawapan-jawapan politik di media-media arus perdana tanpa melihat kesan yang dialami oleh orang bawahan. 

Saya mendapat maklum majoriti staf KUIN yang menyokong PAS tidak memberi undi kepada parti itu dalam PRU yang lalu.

Rakyat melihat pentadbiran Azizan lemah, tidak efisyen, tiada perancangan dan bertindak mengikut kehendak sendiri walaupun dinasihati disebaliknya.

Lalu harapan rakyat yang ingin melihat suatu perubahan bawah pentadbiran PAS disia-siakan. Rakyat kecewa dan kekecewaan ini ditafsirkan di peti-peti undi. Hampir 20 peratus undi diberi kepada BN hasil dari kekecewaan itu.

PAS JUGAK YANG MEMALUKAN TONY PUAKA!!!


Tiada kata putus dicapai dalam mesyuarat pimpinan Pakatan Rakyat Selangor berhubung pembahagian kerusi Exco di kalangan parti komponen pada Khamis lalu.
Pesuruhjaya PAS negeri, Dr Abdul Rani Osman berkata kesemua nama telah diserahkan kepada pihak istana dan terpulang kepada budi bicara Sultan Selangor untuk memberi pekenan.
Dr Rani menafikan dakwaan Timbalan Pengerusi DAP negeri, Tony Pua bahawa Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat bersetuju untuk memberi DAP empat kerusi exco.
Beliau menjelaskan dalam pertemuan tempoh hari, Pakatan Rakyat Selangor hanya mengemukakan beberapa pilihan nama calon untuk diserahkan kepada Sultan. Tiada sebarang keputusan jumlah kerusi dibuat.
"Tak betul...kita ada beberapa pilihan. Terpulang kepada Sultan yang mempekenankan," katanya.
"Kita bertemu itu hari, kita tak pernah kata pun ini satu-satunya pilihan...tidak. Kita ada beberapa pilihan lain," jelas beliau kepada Antarapos.
Menegaskan ketetapan tersebut telah dipersetujui bersama sebelum ini, ADUN Meru ini menyeru semua pihak agar menerima apa sahaja keputusan Sultan Selangor.
"Kita ada dua - tiga pilihan, mana-mana yang diperkenankan yang dibincang dengan Menteri Besar dengan Sultan. Kita terima sahajalah.
"Sebab mana-mana Exco di mana-mana negeri tidak akan dilantik menjadi Exco melainkan dengan perkenan Sultan. Kalau Sultan tak berkenan mana-mana Exco, tak boleh terima (memegang jawatan). 
"Dan kalau inilah yang diputuskan, terimalah...ini pun salah satu daripada pilihan-pilihan. Kalau ada pilihan lain pula yang dipekenan, terima sahajalah. Apa yang nak dipertikaikan lagi.
"Takkanlah semua pilihan dipertikaikan mengikut kehendak parti tertentu. Kita sudah bertemu dan kita sudah beritahu ini adalah pilihan-pilihan yang dihantar (kepada Sultan), mana satu yang diterima oleh Sultan, kita terima," jelas beliau.
Khalid dalam satu majlis di Pelabuhan Klang malam tadi berkata Pakatan Rakyat Selangor bersetuju untuk mengguna-pakai formula 3:3:4 (PKR (3), DAP (3) dan PAS (4)) yang mana senarai calon exco telah diserahkan kepada pihak istana pada Jumaat.
Namun Tony yang turut berada dalam mesyuarat itu tempoh hari mendakwa DAP seharusnya mendapat empat kerusi exco berbanding tiga yang diumumkan Khalid.
“Semalam kami dapati senarai nama yang lain. Kami mahu tahu mengapa... tiada masalah pada Khamis,” tambah beliau.
Pada pilihan raya umum, 5 Mei lalu, Pakatan Rakyat berjaya mempertahankan kekuasaan di Selangor apabila menang 44 daripada 56 kerusi DUN sekaligus membolehkan gabungan itu membentuk kerajaan negeri.

TONY PUAKA TUNJUK BELANG, BUKTI DAPigs GILA KUASA!!!


Tahniah diucapkan kepada Si Tony Puaka ni kerana berjaya membuktikan kepada seluruh rakyat Malaysia bahawa mereka sebenarnya parti yang GILA KUASA.

Tak perlu nak dinafikan lagi perkara tersebut kerana ianya hakikat yang memang tak dapat nak diubah lagi. Ianya jelas diakui didalam kenyataan Si Tony Puaka tu.

Persoalannya, kenapa pulak DAPigs nak kerusi lebih dari apa yang mereka ada sekarang jika hasrat mereka adalah untuk membantu rakyat?

Hakikatnya, DAPigs bukan la berjuang demi untuk membela nasib rakyat. Sebaliknya, mereka hanya berjuangan untuk kepentingan agenda parti Chauvinist itu sahaja.

Dapat 3 kerusi EXCO pun masih tak mampu nak bantu rakyat jugak ke? Apa gunanya bagi diorang kerusi banyak - banyak kalau diorang tak mampu buat kerja? Kalau setakat nak jawatan untuk menunjuk kuasa, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
PETALING JAYA: DAP Selangor mempersoalkan pembahagian kerusi exco negeri yang diumumkan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semalam.
 
Timbalan Pengerusi DAP negeri Tony Pua berkata parti itu seharusnya mendapat empat kerusi exco negeri, bukan tiga sepertimana yang diumumkan oleh Khalid.
 
Tony menegaskan bahawa Khalid dan Pakatan Rakyat Selangor telah bersetuju dalam mesyuarat pada Khamis bahawa DAP akan mendapat empat kerusi exco, manakala PAS akan mendapat tiga.
 
Khalid pada majlis di Pelabuhan Klang semalam memaklumkan pakatan pembangkang Selangor menggunapakai 'formula 3:3:4' iaitu PKR dan DAP masing-masing tiga kerusi, manakala PAS empat kerusi. Manakala jawatan Speaker akan dipilih di kalangan DAP.
 
"Malam tadi, kita dapati senarai nama berlainan. Kita mahu tahu kenapa, hari Khamis tiada masalah," beliau menambah.
 
Tony berkata, beliau hanya mendapat tahu tentang peruntukan kerusi exco melalui mesej Twitter oleh Khalid malam tadi.
 
"Kami terkejut dengan Tan Sri (Khalid). Apa gunanya mesyuarat itu?" soal beliau lagi.
 
Tony berkata pemimpin DAP Datuk Teng Chang Khim dan Teresa Kok telah cuba menghubungi Khalid untuk mendapatkan penjelasan, tetapi tidak berhasil.

DAPigs AKAN TETAP DIBOGELKAN!!!


Si Karpal Whilchar tu ingat dia siapa nak ugut - ugut orang tak tentu arah? Dia ingat dia besar sangat ke? Dia ingat dia bagus nak halang orang dari mendedahkan Kebenaran?

Hasrat Si Karpal dan puak - puak DAPigs tu nak menutup mulut Tunku Aziz dari mendedahkan Kebenaran tidak mendatangkan sebarang hasil. Kebenaran tetap juga akan diperjuangkan!!!
Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Ibrahim mendakwa akan terus mendedahkan semua rancangan DAP yang didakwanya bertujuan untuk merosakkan negara kepada umum.

Sebagai seorang anak Melayu tegasnya, beliau tidak pernah menjual ‘rohnya’ kepada DAP dan menjadi tugasnya untuk mempertahankan keamanan negara dari pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

“Saya akan terus dedahkan kepada umum semua rancangan ‘rahsia’ DAP yang cuba merosakkan negara.

"Sudah menjadi tugas saya untuk mendedahkan tujuan yang tidak betul, saya tidak takut!” dakwanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Ditanya mengenai amaran Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mahu mengambil tindakan mahkamah sekiranya Abdul Aziz terus mendedahkan rahsia DAP, Abdul Aziz menjawab beliau bersedia berhadapan dengannya di mahkamah.

“Saya tidak takut dengan amaran tersebut, ini negara saya, keluarga saya sudah berada di negara ini sejak ribuan tahun lalu, saya tidak akan jual roh saya kepada DAP.

“Semakin amaran begini dikeluarkan, semakin itulah semangat saya untuk dedahkan ‘rahsia’DAP berkobar-kobar,” katanya.

MB KELANTAN TERUS MENGAIBKAN ANWAR!!!


Nampak gayanya MB Kelantan yang baru ni berterus - terusan memalukan Si Ketua Penipu tu secara sindiran - sindiran pedas sejak dua tiga hari ni.

Tatkala Si Ketua Penipu tu masih lagi memukul canang dan mengecam penubuhan Kerajaan BN yang baru, MB Kelantan ni tetap jugak dengan pendiriannya.

Dia mintak semua pihak agar dapat menerima keputusan Pilihan Raya yang baru sahaja selesai baru - baru ini. Maka jalan kekerasan ditolak secara terang - terangan.

Yang paling kita heran sekali ialah apa yang berlaku semalam. Si Ketua Penipu dan SI Kit Siang tu sibuk menghasut rakyat agar membantah keputusan PRU yang lalu.

Tapi di Penang, dengan selamba badak je Si Guan Eng tu buat kenduri kesyukuran untuk menyambut kemenangan mereka di Pulau Mutiara tu.

Kenapa pulak kemenangan di peringkat Negeri diorang boleh terima sedangkan kemenangan lain diorang tolak? Kan nampak sangat puak - puak Pakatan Haramjadah ni perangai macam Gampang!!!
KOTA BHARU 19 Mei - Kerajaan Pas Kelantan menolak sebarang konspirasi untuk menjatuhkan kerajaan melalui cara kekerasan. 
Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob menegaskan, pihaknya berpegang teguh bahawa demokrasi merupakan jalan terbaik untuk menukar kerajaan di negara ini. 
Jelas Ahmad, pendirian beliau itu selari dengan kepimpinan Pas Pusat yang sejak dahulu menegaskan bahawa parti itu sentiasa memilih jalan demokrasi untuk menukar kerajaan kepada kerajaan yang didakwa lebih baik. 
"Justeru, saya juga tentunya tidak bersetuju dengan jalan kekerasan untuk menjatuhkan kerajaan dan juga memohon agar proses pilihan raya dihormati," katanya dalam Facebook beliau hari ini. 
Beliau mengulas kenyataan beberapa pihak yang meminta agar proses pilihan raya dihormati dan rakyat diminta tidak menggunakan kekerasan bagi menjatuhkan kerajaan.

KARPAL JUGAK YANG PANAS TELINGAN DENGAN TUNKU!!!


Pelik betul SH tengok puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Lain orang yang didakwa, lain pulak yang naik angin. Heran jugak dengan diorang ni ye.

Sebelum ini, Tunku Aziz menyatakan bahawa DAPigs memang ada perancangan untuk mewujudkan 'Malaysian Spring' ekoran kekalahan mereka dalam PRU.

Orang yang didakwa bakal membawa gerakan tersebut ialah Kit Siang dan Si Ketua Penipu tu memandangkan mereka kini kuat menghasut rakyat.

Sepatutnya yang naik angin dengan Tunku ni ialah mereka berdua. Tapi alih - alih, Si Karpal tu pulak yang panas telinga, apa pasal? Kenapa Si Karpal pulak yang terasa?

Dan persoalan SH masih lagi kukuh berdiri. Jika apa yang dinyatakan oleh Tunku selama ini tidak benar, kenapa DAPigs masih lagi teragak - agak untuk mengambil tindakan?

Malah, dalam kenyataan Karpal, mereka hnya sekadar memberikan amaran kepada Tunku. Kenapa dia tak saman je terus? Kenapa nak tunggu last minit baru nak ambik tindakan?

Nah!!! Persoalan itu menimbulkan tanda tanya dikalangan rakyat Malaysia secara keseluruhannya. Nampak macam puak - puak Pakatan Haramjadah ni ada benda yang nak mereka sembuyikan dari rakyat!!!
GEORGE TOWN: Pengerusi DAP, Karpal Singh memberi amaran kepada bekas Naib Pengerusi parti itu, Tunku Aziz Tunku Ibrahim supaya menghentikan serangan terhadap DAP atau beliau akan diheret ke mahkamah.
"Beliau benar-benar sudah hilang kawalan. Saya telah memerhatikannya dengan teliti.
"Kepimpinan DAP rasa cukup bersalah kerana membuat penilaian yang salah dan memberikan keahlian kepada Tunku Aziz malah melantiknya sebagai Naib Pengerusi.
"Dia bukan sahaja tidak bersyukur tetapi oportunis," katanya pada sidang media di Jalan Gangsa di Green Lane pada Ahad.
Tunku Aziz mengumumkan keluar daripada DAP pada Mei tahun lepas.
Menurut Karpal walaupun Tunku Aziz tidak membuat serangan peribadi terhadapnya, namun tindakan Tunku Aziz menyerang parti itu secara bertubi-tubi dianggap melampaui had.
Ditanya bagaimana Tunku Aziz akan didakwa di mahkamah, Karpal berkata ia bergantung kepada kenyataan-kenyataan bekas pemimpin berkenaan.
"Bawa beliau ke mahkamah adalah perkara terakhir yang kami akan lakukan," katanya.